Skrivet av: Sudden | 2013/08/02

Lättsamheter

Lätt omredigerad 29 augusti 2013.

 

Under mitt flängande på världsväven får jag se en del kul. Somt imponerar, annat skrattar man åt. Ibland förläget eller elakt. Här några exempel:

Fasadmaterial

Ordet ”led” har numera blivit tvetydigt. Och metaller, det är svårt. Några är blanka, andra inte, det är kanske vad man lär sig på Journalisthögskolan. Här verkar det mer komplicerat.

Och så har vi dessa i sina egna ögon synnerligen demokratiska folkpartister men som inte drar sig för de gemenaste påhopp. Skäms! vill man säga till herr Hamilton.

Hamilton-groda

Det är inte lätt att bli gammal:

Dålighörsel

Men man ska inte ge upp, det gäller att ta vara på möjligheterna att ha skoj:

Gör_det_bästa_av_vardagen

Här tas chansen att vara rolig också förnämligt till vara:

inbjudan

Lyrik är inte min grej men Alfred Vestlund, han kan sina saker han. ”Se dynamon roteras”, det är ju Bellman-klass:

Lyrik

Här ett exempel på snillrikhet:

noshjul-koll

Här tycker jag texten är litet svår att tolka. Vem är instruktör och vem är elev:

Piggyback

Så här kunde det se ut i själva verkligheten. (Bilden ligger i Bill Larkins Photostream med fina bilder av  flygplan, tiden är ofta tidig efterkrigstid och platsen Californien.)

Och här en fint skriven flyghistorisk text. Jag kommer att tänka på ”Tossiga bonnadan” som jag hörde talas om när jag tillbringade en sommar vid Flottan i Karlskrona.

När jag såg bilden nedan slog det mig att det var länge sedan jag deriverade någonting. Tänk så man tragglade med deriverings- och integreringskonstens finesser för nästan 60 år sedan i gymnasiet. Till vad nytta? Skarpsinnes-träning och i så fall vilket skarpsinne?

Derivering

Att dricka går däremot som ett rinnande ….

Enjoy

Sudden

Kommentera

Kategorier

